26 January 2012

>---Akem Spyker--->



with AKEM SPYKER !



First time aq masuk keje at HAND BREAD , GIANT CHERAS . Aku x tau nak komunikasi dgn sape . macam owg bodoe je tyme 2 .
Sampai la satu ary , muncul 2 insan yg merenk-2 !
NADZMI n AKEM . sporting abes laa dorg .
Awal-2 yee aq lebih knl dgn Mie sbb dia jnis byk mlut . 
Akem lak aq start nk knl-2 dia tyme kak nana say dia CHOMEL . 
HEHE~~! Start situ , bila Akem lalu je depan kedai aq , dia msty lambai tangan at aq . (rase dia chomel sgt tyme 2) (n_n)

Lama2 , kami slalu kontex mlalui fon . kadang-2 , dia 
teman an aq g bus stop walaupon dh mlm , teman an aq tyme aq rehat , blnje an aq air (smesty ye air MILO :D)
 sampai skang aq ase , khadiran dia di depan mate aq satu kemestian . TAPI , dia kne balik kmpg , stdy at sane . ase mcm cpt sgt jee . ase mcm bakal jd owg bodoe balik at sane nnty . :(

hurrmm . Burung layang2 takut dia tak boleh nak jage merpaty putih. sbb tu layang-layang nak terbang jauh-jauh . tapi dia sayang sangat kat merpati putih !(thankzz 4 the story yg akem bg at akq .)


<3 akq x kn lpe an akem .
<3 always miss you . 

<3 akq doakan yg terbaik tuk akem .
<3 hope akem dpt penuhi cita-2 akem .
<3 sowi laa . akq x pndai sgt nk buad cter . yg nie jela yg akq mampu . ('.')v


Ikhlas dari ,  
Nur Syuhada (akaq)

18 December 2011

Aku Nak Koe Taw !


For your information wahai MUHAMMAD SHANIZAM AIMIE BIN ABDUL LATIFF !

saie NUR SYUHADA BINTI SALIHAN seboleh-2 ye :

# xnk koe BALIK johor bharu .
# nk koe STAY with me .
# tlg ! ble koe at sne , jgn LUPA an aq . Aq wisau koe brubah aty (at sne an dlu at budak ske koe . )
# always CARE about me (the reason y aq slalu CLASH )
# tlg jgn terlalu BAIK dgn aq . (if sue ad buad slh , mrh je) 
# ble at sne , JGE DIRI tau . :(
# mcm koe tau , aq sememangnya x bleh LEPAZKAN KOE PERGI ! 
# this SONG 'SAAT TERAKHIR' sgt sesuai dgn kita . :')

::  Sumpah ! mate aq pedih sbb nangis malam td . aq xnk koe pergi , tp aq xpat halang koe . sungguh laa , aq syg koe . xpe , koe ckp koe nk tdow , nnty koe bgun blik nk teman aq . tdow jela syg . aq x kesah . asl kn koe slalu ad untk aq . JARAK JAUH tidak mampu memisahkan kita klau aty dh SYG . :')

____________________________________________________________

M : untuk merah

Merah : untuk darah

Darah : untuk hati

Hati : untuk cinta

Cinta : untuk awak

Awak : untuk saye

Saye : milik awak ♥ ♥
__________________________________________

Thankz sbb send gmbr nie at aq , pengakuan TULISAN KAU BURUK
tp SWEET . (n_n)

2 December 2011

GraDuaSi SMKAJ 2011 =)

Macam biase , lepas trial SPM, kte smua msty trtggu hari GRADUASI .
Sebelum 2 , msty la ad snarai nme yg dapat graduasi kn ?  Semua orang terkobar-2 nk tau sape yg dapat .
Macam aq jgak , boleh dikatakan aq terkejut beruk tahap giga la ble kuar snarai graduasi  , apa x yee ,  NAME AKU AD . hehe . sape sgke bdak bodoe-2 alam nie dapat graduasi . xpelaa .
 syukur itu penting . (n_n)


(Lepas blik sekolah , trus amik pic nie . Excited dapat pakai bju graduasi la kte an . hehe)
(time nie tgh tggu nk berarak ke dewan sekolah)
(time nie sesi photograph dgn kawan sekelaz yang dpat graduasi.)
(with my lovely teacher , Puan Shazlina . shomel an dia . hehe )
( aq amik gmbar kwan-2 aq , Farah lak amik gmbar aq . mmg candix . )
( Terbaikkan orang cina pakai bju kurung . hehe . )
( Nie gambar dengan semua graduasi-graduasi . )
Penat giler duk at dalam dewan ,
dengan kipas macam sengal , dengan kelincahan mulut potpet-2 . fuhhh , x tertahan la
dbuad ye . hehe .
 Tapi epy ble dapat tengok persembahan adik-2 at sekolah yang sememang ye berbakat
(sampai an lagu nasyid pon gne gitar elektrik), kowg ad ? hehe .
Sekolah kmi x macam sekolah lain , sekolah kmi hnye akn amik graduasi yang kredit 6 ke ats
je time trial spm . Tapi kcian ad bff aq yg x dapat  . hurm . xde rezeki . xpe . byk g pluang yg mnnty kn .

Dah selesai Graduasi , bergambar lagi . hehe . 


( Muke penat niee . hehe . )


( Dengan bestie sehidup sematy aq . cewaahh . poyo je ayt . hehe )


( Dengan peminat setia Justin Bieber , Rodhiyah . )


Sumpahh best , xnk sklh lain . Nie sklh aq yg mbawak 1001 kenangan pahit , manis n payau .
Tak kire mcm mne pon , aq tetap syg sklh nie (walaupon aq slalu kutok sklh aq.)

P/s : smua sekolah sme je , yg mencorakkan warne-2 sekolah kte adalah manusia yang bergelar murid .       Hargailah sklh kite , jgn sia-2 kn mse kowg tyme at sklh . Lakar pelbagai kenangan agar kte dapat simpan dan dijadkan slideshow di masa akn datang . Salam sayunk , Nur Syuhada . 

30 November 2011

12 barisan di Akhirat


Suatu ketika, Muaz b. Jabal r.a mengadap Rasulullah
SAW dan bertanya: "Wahai Rasulullah, tolong huraikan
kepadaku mengenai firman Allah SWT: "Pada sangkakala
ditiup,maka kamu sekalian datang berbaris-baris" Surah
An-Naba':18

Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan basah
pakaian dengan air mata. Lalu menjawab: "Wahai Muaz,
engkau telah bertanyakan kepada aku, perkara yang amat
besar, bahawa umatku akan diiring, dikumpulkan
berbaris-baris menjadi 12 barisan, masing-masing
dengan pembawaan mereka sendiri...."
Maka dinyatakan
apakah 12 barisan tersebut :-

Barisan Pertama
Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan
berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu
seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu
adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti
hati jirannya, maka demikianlah balasannya dan tempat
kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kedua
Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah
suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu
adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan
solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."

Barisan Ketiga
Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh
dengan ular dan kala jengking. "Mereka itu adalah
orang yang enggan membayar zakat, maka inilah
balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


Barisan Keempat
Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air
pancutan keluar dari mulut mereka. "Mereka itu adalah
orang yang berdusta di dalam jualbeli, maka inilah
balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."

Barisan Kelima
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai.
Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau
busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar.
"Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan
derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula
rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya
dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Keenam
Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka
terputus dari badan. "Mereka adalah orang yang menjadi
saksi palsu, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."

Barisan Ketujuh
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari
mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah. "Mereka
itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas
kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."

Barisan Kelapan
Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan
kepala ke bawah dan kaki ke atas. "Mereka adalah orang
yang berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat
kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kesembilan
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan
bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan
api gemuruh. "Mereka itu adalah orang yang makan harta
anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, maka
inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah
neraka..."

Barisan Kesepuluh
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka
penuh dengan penyakit sopak dan kusta. "Mereka adalah
orang yang derhaka kepada orang tuanya, maka inilah
balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


Barisan Kesebelas
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta
mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk
lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan
lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka
dan keluar beraneka kotoran. "Mereka adalah orang yang
minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali
mereka adalah neraka..."

Barisan Kedua Belas
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang
bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui
titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari
sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka
adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat
baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka
memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia
keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya
dan tempat kembali mereka adalah syurga, mendapat
keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha
Pengasih..." Jika engkau mahukan kemesraan dengan
Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika
engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah,
tahulah engkau betapa peritnya berpisah
denganNya.....Wallahua'alam.
Semoga Allah memasukkan kita semua ke dalam
Barisan ke-12 dengan rahmatNya dan
Syafaat Nabi Muhammad s.a.w. Ameen. Al-Fatihah

27 November 2011

aQ hAnYa ChInTa diA !


fiRsT kMi jMpE aT KeM PUM (ProGraM UsAhaWaN mDe) .
12-14 MaC , kre 3 aRy la At sNe . FirSt aQ nmPk dIa (tIme sEsI bRkEnaLan dGn Ahli KmPulaN),
dAlaM aTy aQ sAys 'sKemA gLer bDak nIe , gIe kEm pOn nK pKai bLazEr . PoYo jE lBiH .' 

  
nMpK an ? dIa sKemA gLer pKai bLazEr . (sEsuKe aTy aQ jE nK ngUmpAt dIa . HeHe . )

12/3 wktu mlm , time 2 ad taklimat , x semena-2 elektrik terputus , kmi ap lg , tukar-2 noe fon
dgn email laa , skali tang dia , 'SOWI LAA , BOB x PAKAI FON laa ' . Ok la , caye jela .
time at kem , aSe yE aQ dgN bOb slalu fIgHt gRau-2 laA jGak (sMpAi aD aDq kSyGn aQ jEleZ sBb
dIa sKe b0B . heHe )  Dlam bpe bulan lpz kem 2 , dIa kontex aq . SUKE glerr doe . Wlaupon
time at kem aq minat owg lain n dia pon minat owg lain ,
tp ble dia kontex aq , aq ase mcm xcited . kih-3 . Kmi kOntEx n tRus kOntEx smPai la
bIbit perCintaAn d Haty aQ , tP aT dIa x tAu laa .

bPe bUlan aQ tGgU dia mntak kapel . (jap , aq x sure time 2 single ke x .) hah ! ingt , aq ad kapel dgn sowg bdk , lpz clash dgn bdak 2 , aq kapel lak dgn kwan bob yg hmpir sama
nme dgn Bob . Actually aq ask Bob dlu , nk trme ke x ,tp dia ckp trme jela , hancur gler aty aq , tp aq trme jgak laa kwn dia 2 . Tapi x lame , 3 bulan je . Dh bpe mggu clash Bob mntk
kapel at aq . Siyez romantik sgt ! Haha . malu gler aQ . Then aq trme 'LAMARAN' dia 2 .
18 / 11 / 2010 tarikh kmi kapel . Mean , dah GENAP STAHUN kmi kapel .
Thankzz sayunk ! sbb than dgn Sue . xD

First date kmi , 2 pon lepas genap 11 bulan . alahai . Owg lain mybe dah brpuluh-2 kli date , tp kmi ? SPECIAL . aq pham dia , s0 aq x kesah sgt .
huhu .

Hakikat :
  • aQ slalu say ' xpe , sue pham ' sbb aq xnk dia tau yg aq sdih , aq xnk dia ilang tumpuan , aq x nk dia pk negatif psal aq n aq nk sedap an aty aq je. (:
  •  
  • aQ slalu buad2 mrajuk , sbb aq tau dia x reti mmujuk . Aq juz nk ajr dia je , kod-2 stu awi nnty , awek dia yg lain mrajuk , dia dh pandai mmujuk (i says that bcoz xsmesty ye nie jodoh kmi) . n aQ sbnr ye nk dia bg perhatian at aq .
  •  
  • aQ slalu jelez lau dia rpat dgn pompuan lain (padahal aq lg rpt byk bdak-2 yg maybe leh buad dia jelez . JAHAT kn aq nie. ? ) sbb 2 aq x brnie nk halang dia dri rpat dgn kwn gurl2 dia . Aq takut nk hadapi kenyataan .
  •  
  • Sometimes , dia ad buad aq jelez . Tp aq slalu buad-2 x jelez , sbb aq nk tanggung perasaan 2 sowg-2 . Aq x nk kongkong dia . n aQ x nk buad dia rimas dgn aq . xD 


1 October 2011

BeLovEd fRieNds

NuRuL aSmAh


TaNpa BuDax NiE tIaDa LarH bLoG niE . HehE . sbaGai Upah , aQ kNe bLnjE dIa cHokI-2 .  tP oKeY la 2 aN , dRpD xDe . tHanKz lA kWn , bUaD pNaT kOe jE aN . xD
anYwaYs , aQ sYunK kOe LaA . . . . <3 hehe . .